Saturday 14 June 2014

The Unexpected War : Part 10


           "Penatnya, bila kita nak sampai terminal ni? Kaki Anna nak patah dah. Luna..." Sepanjang perjalanan, Tianna merungut kerana kaki sudah melecet. Sudah 4 jam mereka berjalan tetapi masih tidak dapat menjumpai terminal tersebut.

           "Tu...tu! Kita dah sampai terminal. Cepat-cepat!" Mereka berlari masuk ke dalam terminal itu. Tiba-tiba...

           "Freeze! Berhenti di situ! Kamu semua siapa yang berhak masuk ke terminal ini!" Semua askar-askar di dalam terminal itu sudah mengacukan senjata-senjata mereka ke arah mereka. Rania mula menangis, itu membuatkan hati Luna runsing. Luna memberi Rania kepada Tianna supaya Tianna memujuk Rania. Tiba-tiba Ben bersuara.

            "Kami semua perlukan pertolongan anda semua! Kami ada bayi yang perlukan rawatan dan makanan. Tolong kami! Buat pengetahuan kamu semua, kami berempat askar." Terang Ben.

            "Dua orang tolong periksa tubuh badan mereka sekirannya ada gigitan-gigitan makhluk itu!" Seorang lelaki memberi arahan, mungkin lelaki itu ketua di terminal ini.

            "Tiada sebarang gigitan,tuan. Kami sudah periksa sebanyak 5 kali. Semuanya baik-baik sahaja." Askar itu memberitahu Ketuanya.

            "Hmm. Baiklah. Mari masuk ke dalam." Ketua Askar itu menjemput mereka masuk ke dalam.

           "Kamu bertiga ini sila ikut Mrs. Stella, manakala yang empat orang askar ini sila ikut saya." Ketua Askar itu mula bersuara.

           

--------------------------------------

Bilik Rawatan

              "Nama saya Mrs.Stella. Nama awak semua?" Luna memberi Rania kepada Mrs. Stella untuk memeriksa kesihatan Rania.
  
              "Nama saya Luna, ini Tianna,Ellysa dan baby ini Rania." Luna memberikan senyuman kepada Mrs.Stella yang sedang memeriksa Rania menggunakan stetoskop.

              "Rania sihat saja. Comelnya... siapa ibunya?" Mrs.Stella mengendong Rania lalu memberikan satu ciuman kepada Rania. Rania menangis lalu Mrs.Stella memberi Rania kepada Luna. Rania terus senyap di dalam pangkuan Luna.

             "Ibunya dah meninggal dunia. Kamilah yang menjaganya sekarang. Mrs. Stella boleh kami pergi ke bilik? Kami tidak selesalah." Dengan sopan, Luna meminta tolong Mrs.Stella menunjukkan bilik untuk mereka.

            "Mari ikut saya." Mereka pun menaiki tangga ke tingkat atas.


---------------------------------------------


Bilik A16
               "Ini bilik untuk kalian semua. Awak semua bolehlah beristirehat dahulu. Nanti saya akan mintakan wakil untuk panggilkan kalian." Luna mengangguk lalu Mrs.Stella beredar menuruni anak tangga.
               "Selesanya tilam ni... empuk... lama dah tak baring atas tilam empuk macam ni... saya nak tidur sekejaplah. Awak dengan Elly... jagalah Rania dulu. Malam ni turn saya jaga." Luna dan Ellysa tercengang, Tianna pula sudah memejamkan matanya.
              "Besar juga bilik ni,ya. Katil pun ada 3 buah. Seorang satu. Tapikan Nike,Tom,Ben dan Risa mana? Lamanya mereka, ataupun mereka dah masuk ke bilik masing-masing?" Ellysa duduk di sebelah Tianna yang sudah diulit mimpi sambil mendodoi Rania yang sudah pun tidur lena dipangkuannya.
             "Mungkin. Elly beri saya 15 minit,ya. Saya mahu mandi sekejap." Ellysa mengangguk lalu Luna mencapai tuala yang sudah tersedia ada disangkut di ampaian tuala.
---------------------------------------------
Dewan Khas High Skie.
              "Saya mengucapkan Selamat Datang kepada ahli-ahli baru. Maaf mengenai petang tadi kerana kami berkasar dengan anda semua. Kami takut virus itu akan berjangkit kepada kami. Terminal ini selamat dan terlindung dari virus. Saya menjemput Professor Zico Mellson untuk memberi pas untuk kamu semua supaya senang dikenali seperti kami yang memakai pas ini.
               "Zico Mellson? Itu macam nama kembar daddy. Maknanya itu pak cik aku." Luna bermonolog dalam hatinya. Apabila Zico tampil ke hadapan, Luna tersenyum sehingga ke telinga kerana dia masih mempunyai keluarga yang terdekat dengannya. Zico Mellson adalah kembar daddynya yang bekerja sebagai saintis di Rusia. Memang jauh dan jarang berjumpa.
              "Pak cik!" Luna berlari ke arah Zico iaitu pak ciknya.
              "Luna? Luna ke tu?" Zico memeluk erat tubuh Luna. Dia tidak sangka akan berjumpa dengan anak saudaranya. Dia hanya mendapat tahu abangnya sudah meninggal dunia akibat barah tetapi dia tidak tahu apa-apa tentang ke mana Luna pergi.
             "Pak cik... Luna rindu pak cik..." Air mata Luna sudah berjurai-juraian. Dia juga memeluk erat tubuh badan Zico.
             "Akhirnya, Pak cik jumpa Luna. Syukurlah Luna selamat. Pak cik akan jaga Luna macam anak pak cik sendiri. Kalau tidak berat hati panggilah pak cik, daddy untuk mengurangkan rasa rindu dekat Neiko. Luna mengangguk laju. Semua yang berada di dalam dewan itu tersenyum gembira.


-------------------------------------


              "Luna ini isteri dan anak daddy. Aunty Melina. George." Melina memeluk Luna kerana mulai hari itu, Luna akan menjadi anaknya. George pula hanya berjabat tangan dengan Luna. George berasa malu apabila melihat wajah Luna. Pipi Luna pun sudah kemerah-merahan.


              "Daddy, ini kawan-kawan Luna. Ellysa. Tianna. Nike. Tom. Ben. Dan Marriesa, adik daddy." Terus Marriesa memeluk abangnya. Marriesa selalu dimanjakan oleh Zico. Agak lama juga mereka berpeluk kerana sudah 3 tahun tidak berjumpa.

             "Luna, siapa yang comel molek ni?" Melina ternampak Ellysa mengendong Rania yang matanya besar membulat. Melina terus mengambil Rania dari tangan Ellysa.

            "Ini Rania, mummy. Ibu kandungnya sudah meninggal dunia semasa melahirkan dia. Rania ini dikira adik paling kecil kami." Luna tersenyum melihat wajah Rania.

            "Honey, Kita ambil Rania sebagai anak angkat kita juga,ney. Kasihan dia. Kecil lagi. Dia kena dapatkan kasih sayang. Boleh ya,ney?" Tanpa berbincang, Zico mengangguk setuju.

TIBA - TIBA...
             "Zico! Ada banyak zombi dengan depan pagar terminal ni! Ada zombi dah masuk dalam terminal ini. Kita kena tutup terminal ni takut ada yang dapat masuk!" Seorang lelaki berbaju askar memberitahu Zico bahawa zombi-zombi sudah memecah masuk terminal ini.
            "Cepat-cepat tembak! Jangan sampai merebak virus! Cepat! Cepat! Mel, awak bawa anak-anak masuk dalam bilik kita,sekarang! Jangan sesiapa keluar! Tunggu sampai saya datang." Zico sepantas kilat berlari mendapatkan senjata.
             Kami terpisah dalam beberapa jam. Agak lama kami tunggu di dalam bilik besar mummy dan daddy. Setelah 3 jam kami tunggu, seseorang mengetuk pintu bilik tersebut. Aku teragak-agak mahu membuka pintu itu. Setelah Nike dan Ben menarik tangan aku. 
            "Luna...Luna... Tom...Tom... kena gigit! Sekarang dia dah nazak!" Luna sangat terkejut dengan berita yang diberikan oleh Nike dan Ben. Cepat-cepat Luna menarik tangan Tianna dan Ellysa turun ke bawah. Ada beberapa orang yang sudah terkena gigitan. Zico menghampiri Luna lalu memberi topeng muka kepada Luna,Tianna dan Ellysa.
            "Tom... sabar Tom... tarik nafas perlahan-lahan." Nafas Tom tersekat-sekat. Luna ternampak ada titisan air di mata Tom. Luna memeluk Tom buat kali terakhir. Luna sangat sayang kepada Tom. Tom juga sahabat baiknya yang selalu suka bergurau-senda.
             "Tom, ingat ya Tom. Luna sayang sangat dekat Tom. Tom rehatlah,ya." Luna terpaksa pergi kerana dia tidak boleh lama-lama di situ.
Pichu...
           Askar itu sudah pun menembak Tom. Mereka akan menembak sesiapa yang sudah terkena gigitan. Luna menangis di dalam pelukan Zico. Luna menangis teresak-esak. Ramai orang dia sayang meninggalkannya. Dia pasti Tom akan aman ditembak daripada jadi makhluk itu.
                 Zico pun membawa Luna masuk ke dalam biliknya. Semakin hari semakin banyak zombi di dunia. Mereka yang tinggal di terminal terselamat. Luna dan kawan-kawannya semakin meningkat dewasa. Rania juga sudah berusia 4 tahun. Mereka akan berterus berlawan dengan zombi-zombi itu.
T . A . M . A . T
Nantikan kisah seterusnya The Unexpected War akan datang...
Terima kasih kerana mengikuti cerita kisah ini.
^____^ 
   
                

 



























No comments:

Post a Comment