Thursday 12 June 2014

The Unexpected War : Part 8

            
               "Luna, Luna awak okey? Awak rehatlah dulu. Kita sekarang dekat tengah-tengah hutan ni." Ben yang begitu khuatirkan Luna lalu membaringkan Luna di atas ribanya. Ben amat menyayangi Luna. Terdapat sepasang mata yang cemburu melihat Luna dibaringkan di atas riba Ben. Nike merenung Ben dengan perasaan yang tidak puas hati. 

               "Luna, mari baring di atas riba Nike. Selesa sikit. Mari..." Nike memegang Luna tetapi Ben menolak tangan Nike dengan sedikit kasar.

                "Biar jelah. Dia tak kisah pun. Kau pahal nak ubah-ubah? Blah lah!" Ben sekali lagi menolak Nike ke tepi. Nike membara melihat Ben mengusap lembut rambut Luna sehingga Luna terlena di atas ribanya.


-----------------------------------------------------



                "Luna awak dah okey?" Pagi itu, Tianna orang pertama yang bangun awal kerana takut zombi-zombi akan datang menyerang mereka. Luna juga semakin pulih. 

                "Okey dah. Jomlah kita gerak. Nanti lama-lama takut zombi tu datang. Nahas kita!" Luna dengan pantasnya bangun lalu mengambil begnya dan terus berlalu. 

                "Luna kenapa awak tercegat di sini?" Nike pelik kerana tiba-tiba Luna berhenti setempat dan merenung sesuatu.

                "Cuba Nike baca ni... ada terminal yang terselamat dekat hujung Pekan High Skie. Kita boleh pergi ke sana." Luna kelihatan gembira apabila masih ada lagi tempat yang terselamat.

                Sedang mereka berjalan dengan keadaan yang sangat penat, peluh berjurai-juraian. Tiba-tiba Ellysa mencuit Luna kerana dia terdengar suara seorang wanita meminta pertolongan. Luna menyuruh kawan-kawannya berhenti dan pergi mengikut arah suara itu.

                "Luna, entah-entah zombi saja perangkap kita tak?" Tom menarik-narik tangan Luna agar tidak jadi mengikut arah suara itu.

              "Ish! Awak ni Tom. Mana ada zombi pandai perangkap manusia. Dia tahu nak gigit orang je adalah... Hishh.." Tianna memukul bahu Tom kerana Tom merepek bercakap begitu. Luna hanya tersenyum.

              "Eh! Luna tu orangnya. Kasihannya... kakinya berdarah-darah. Kena gigitkah?" Ellysa dan Luna terus menerpa wanita yang sarat hamil itu. Kaki wanita itu patah kerana dihempap batu besar.

             "Anak... tolong mak cik, nak. Sumpah, nak! Mak cik tak kena gigit pun... kaki mak cik patah kerana dihempap batu. Tolong mak cik, nak." Ellysa memeriksa kesemua bahagian badan wanita itu manakala Luna dan Tianna mengeluarkan kotak kit keselamatan. Nike, Ben dan Tom melindungi mereka daripada digigit oleh zombi.

           "Baiklah mak cik. Saya dah balut kaki mak cik. Sekarang saya minta mak cik bangun perlahan-lahan lalu pegang bahu saya,ya. Kita akan mencari tempat berteduh. Perlahan-lahan, ya mak cik." Luna dan Ellysa mengangkat mak cik itu, lalu mak cik itu memegang bahu Luna.


          Mereka berjalan menuju ke Pekan High Skie yang jauhnya sejauh 3 kilometer. Hari pun sudah hampir senja, mereka sekali lagi terpaksa berehat di hutan yang tebal untuk mengelak daripada zombi.

No comments:

Post a Comment