Tuesday 12 November 2013

Luna : The Last Generation - Chapter 1



          "Arghh!" Suara Evinda meneran bayinya.

         "Evinda,push.The baby head is out."

         "Arghh..arghh!" Evinda menangis dan akhirnya dia melahirkan seorang bayi perempuan yang comel tetapi kulitnya berwarna biru sepertinya.Evinda adalah musuh kepada negeri Zsolt tetapi Evinda tidak dapat tahan dengan sikap suaminya dan melarikan diri ke negeri Zsolt.Dia bernasib baik kerana Frigga mahu membantunya.

         "She is so cute,Evinda." Frigga mengendong bayi yang baru lahir itu.

         "Frigga,can you call your Erick?"

         "I'm here.How are you,Evinda?" Erick menuruni anak tangga dan pergi ke arah Evinda.Erick ialah suami Frigga.Raja Utama di negeri Zsolt.

         "Erick..Can you help me? Can you change my baby to be like yours? Like you change Loki." Evinda menangis.

         "Hmm..."

         "I promise that I will get out of Zsolt's.Please,Frigga take care of Loki and Luna." Loki adalah abang kepada Luna,yang baru lahir itu.Sekarang Loki sudah berusia 5 tahun dan Loki tidak pernah tahu Evinda ialah ibu kandungnya.

         "Ok.I will change but you have to get out."

         "I will...I will..." Evinda mengesat air matanya.Dia melihat Luna yang lena tidur di pangkuan Frigga.

BOOMM!

         "Evinda...!" Jerit Laufey memanggil isterinya.

         "Frigga,please go!" Frigga berlari menaiki tangga bersama Luna.Kelihatan Thor dan
Loki menyorok di sebalik tiang ditariknya sekali.

         "What do you want,Laufey? Enough what are you do it to me?!" Evinda cuba menguatkan dirinya untuk bangun dan menentang Laufey.

         "I want you and our children,Evinda." Laufey mengusap kepala Evinda tetapi ditepis oleh Evinda.
         
        "Saya tiada anak dengan awak! Awak musnahkan keluarga saya! Jangan sesekali awak ambil Luna dan Loki dari saya.Sudah 6 tahun saya menghilang baru sekarang awak jumpa saya!" Sepantas kilat,Laufey menampar pipi Evinda dan Evinda rebah di lantai.Erick mula masuk campur.

        "Cukup,Laufey!" Erick menghayunkan pedang saktinya dan ketajaman mata pedangnya itu terkena tepat pada matanya.Laufey menahan sakit dan dengan tiba-tiba Laufey ketawa.

         Laufey mengeluarkan kuasanya dan mahu membaling kepada Erick tetapi sayangnya Evinda terkena.Erick terus memangku Evinda yang sudah sesak nafas.

         "Puas hati awak!?" Erick bertanya kepada Laufey yang terkejut melihat isterinya yang sudah seperti nyawa-nyawa ikan.Laufey menolak Erick dan memangku isterinya.

         "Don't you...ever get my kids." Itulah kata-kata terakhir Evinda.Laufey menangis dan dia memberi amaran kepada Erick.

         "I will destroy you,your family and Zsolt's too! One day,I will get Luna and Loki.They are my children not yours!" Dengan sekelip mata Laufey menghilang.Evinda mati.Frigga menuruni anak tangga dan memberitahu Erick bahawa Luna menangis.Frigga terkejut kerana Evinda sudah mati.

        Erick menyuruh Frigga meletakkan Luna disebelah Evinda.Dan disitulah kulit Luna ditukar menjadi kulit manusia.Tiba-tiba Erick menghidupkan enjin mini kapal angkasanya dan meletakkan Luna ke dalam kapal tersebut.

        "Erick,apa awak buat ni? Evinda minta saya jaga Luna dan Loki." Frigga menarik-narik tangan Erick.

        "I know,I want Luna go to Earth.When Luna is 16 years old,I will inform Thor to take her back." Frigga mengeluh dan terpaksa mendengar kata-kata suaminya.Frigga mencium pipi lembut Luna.Frigga menitiskan air matanya apabila kapal angkasa Luna berlepas.Tak disangka-sangka Loki juga menitiskan air mata.Dia tidak tahu kenapa dia menitiskan air matanya.

  

          

No comments:

Post a Comment