Wednesday 13 November 2013

Luna : The Last Generation - Chapter 4


           "Luna...Aku nak cakap sesuatu dekat kau ni." Sophie mendekatiku.

         "Ya? Cakaplah."

         "Kau jangan ambil hati dengan Loki itu ya.Dia memang macam tu.Dia tak sukakan manusia bumi.Dia cakap manusia bumi lemah." Sophie memeluk bahuku.Aku menunduk memandang lantai yang disimen berwarna emas keputihan.Cantik! Besinar-sinarku melihatnya.

         "Hmph...aku faham.Akukan dah dibesarkan dekat bumi.Lagipun,aku terkejut yang mereka semua ni keluarga aku." Aku tersenyum melihat Sophie.

         "Aku nak beritahu kau.Musuh kita akan datang sebab dia nak kau! Dia dah tahu kau ada dekat sini.Mari ikut aku.Raja Erick suruh aku bawa kau dekat bilik rahsia dia.

         xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

        "Pedang ni untuk aku? Biar betul!" Aku terkejut apabila Sophie memberi aku sebilah pedang berwarna emas.Tertulis disitu namaku di bahagian tengah pedang itu.

        "Ya! Pedang kau.Nama pedang ni The Golden Cresent.Bila kau menghalakan pedang ni pada cahaya bulan sabit.Pedang ni akan menjadi lebih kuat sebelum ini.Nah!" Aku mengambil pedang itu dengan teragak-agak.

        "Jom.Kau pergi tukar pakaian.Aku dah letak baju kau dekat atas katil.Aku dengan Aael nak bawa kau sekeliling negeri Zsolt ni." Aku tersengih lebar.Ini saat-saat yangku nantikan.Nak melihat keindahan negeri Zsolt ni.Maklumlah akukan dilahirkan disini.Membesar saja di bumi.Argh! Rindu mama dengan papa.

       xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

        "Wah! Cantiknya." Itu ayat pertama yang keluar dari mulutku apabila melihat keindahan negeri Zsolt itu.

        "Nah,cuba kau minum air ni.Sedap...ni favourite kami." Aael memberi aku secawan air,warna airnya seperti air masak.Gulp,gulp... Aku minum air tersebut.

        "Umm! Sedap! Air apa ni? Rasanya manis-manis masam."

        "Air ni orang panggil air Zsolt.Sebab air ni ada dekat negeri Zsolt je.Special punya..." Aael menerangkan mengenai air tersebut.

      xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Di negeri Prellin.

        "Lead,I saw your daughter.She was with two girls." Penolong Laufey memberitahu Laufey tentang anak perempuannya.

        "I miss her so much.I want to take her.How about Loki?" 

        "He's fine.Tetapi tuan,dia tidak mengaku Luna adiknya.Dia fikir Luna daripada bumi.Dia benci orang bumi." Laufey mengangguk-angguk kepalanya kelihatan seperti burung berlatuk.

        "Hahaha.Okay.Now,I know what I want to do" Laufey tersenyum sinis.Akalnya sudah dapat merancang benda-benda jahat.

        xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

        "Mother,can I go to Earth? I miss my mum and dad.They will worried about me." Frigga tersenyum lalu menganggukkan kepalanya.

        "Thanks,mother.But,can Sophie and Aael follow me up?" Aku memandang Sophie dan Aael.Mereka tersenyum.

         "Sure,my darling.How long,sweetie?" Aku berbincang sekejap bersama Sophie dan Aael.

         "About 1 week,mother."Aku memberi jawapan dengan senyuman sekali!

         "Mum,can I go too? I want to see the world." Tiba-tiba Thor meminta izin daripada ibu.

         "Of course,Loki you want too?" Ibu bertanya kepada Loki yang berdiri sebelah Thor.

         "No.." Pendek saja jawapan Loki.Aku baru saja mahu mengajak Loki turun ke bumi.Loki memang tidak suka kepadaku.Tapi,apa sebabnya? Tidak mengapalah.Lama-lama kami berbaiklah.

         
























No comments:

Post a Comment