Monday 14 October 2013

Kami Budak Juvana: Bab 1

(Bermulalah kisah mereka)

-Di dalam lori polis,perjalanan ke Sekolah Indera Sakti-

Lila: Hai...boleh berkawan?
       *senyum*

Shazz: *merenung tajam*
 Lila: Erm...tak apalah...
        *pandang tempat lain*

Shazz: Awak...siapa?
Lila: Yeay! Awak bercakap...saya Lila...awak?
Shazz: Syaza...Shazz...Shazz
Lila: Awak gangster ya sampai kena masuk sini?
Shazz: *terkedu*

Polis: Baiklah semua keluar!
Bell: Ish! Sanalah lembap!
       *terlanggar Shazz*
       Sorry ya...
      *tersengih*

Shazz: *mengangguk*
Bell: Aku Bell,kau?
Shazz: Aku Shazz.
Bell: Boleh jadi geng?
Shazz: Boleh...
Bell: Kau umur 15 tahun juga?
Shazz: Ya...

Polis: Semua pergi ke perhimpunan sekarang!
Semua pelatih: Baik!

xxxxxx

Ketua Warden: Sila beratur! Saya akan panggil nama pelatih-pelatih baru.Yang lain senyap!

Semua pelatih: *senyap*
Ketua Warden: Putry Nabyla Nadzyra!
Bell: Saya...
Ketua Warden: Saya tak dengar...
Bell: Saya!
Ketua Warden: Nursyazalyna!
Shazz: Saya!
Ketua Warden: Niea Afnyta!
Niea: Me!
        *gedik*

Bell: Ceh!
Ketua Warden: *menggeleng kepala*
                       Nurmaysara!

Sara: Saya!
Ketua Warden: Saya pelik.Kamu berempat ni sekolah sama,pelajaran straight A's,sukan aktif.Macam manalah boleh masuk sini?

Bell/Shazz/Sara/Niea: *memandang antara satu sama lain* 

No comments:

Post a Comment