Monday 14 October 2013

Kami Budak Juvana: Bab 5

-Cukup 2 Minggu-
-Di dalam bilik kurungan-

Penjaga II: Korang semua dah boleh keluar.
Ayam: *mendengus*
          Laparnya...tak berdaya aku...

Botak: Kau ingat kau sorang je ke lapar?
Apek: *terus berlalu tanpa berkata apa-apa*
Botak: Apek...

-Di dewan-

Ayam: Hai Shazz,Bell
Bell: Hai guys.Selamatlah kau dah keluar.
Shazz: Alhamdullilah.Eh? Mana Apek?
Botak: Tak tahu.Aku tengok Apek lain macam je.

-Tiba-tiba Apek datang dengan senyum sinis-

Apek: Hai.Hai!
Bell: What's wrong with you?
Apek: No,wrong.
Shazz: Haha...
Bell: Banyaklah kau "no,wrong".
Apek: Botak,Ayam ikut aku kejap.Korang dua duduk sini.
Bell: Eh-eh mamat ni.
Botak: Pahal?     

-Di bengkel lama-

Apek: Hahaha! Puas hati aku! 
         *belasah salah satu geng Lan To Dak* 

Botak: Apek...apa kau buat?
Apek: Aku! Aku nak balas dendam!
Botak: Sabar Apek...

Shazz: Apek!
Bell: Oi! Apek! Apa kau dah buat!?
Apek: Aku...aku dah sakit hati! Nanti aku nak belasah si Jamal pula dan aku akan balas dendam pada Lan!

Bell: Apek!
       *menampar Apek*

Shazz: Sedarlah Apek! Ni bukan Apek yang aku kenal dulu.Asal dengan kau Apek? Jangan kau beri alasan,mak kau meninggal disebabkan mereka.Mak kau meninggal sebab ajalnya sudah sampai disitu.Kau tak kesian dekat Jamal ke? Dia kena minyak panas.Aku dengan Bell dah dengar kisah dia.

Apek: *tahan marah*
Bell: Sabar Apek...
       *menepuk bahu Apek*

Apek: *menangis di bahu Bell*
Shazz: Sabar ya,Apek...
Botak: Aku akan balas dendam dekat Lan untuk kau.Tapi bukan cari guna member dia.Kita face-to-face balas dendam dekat dia.

Bell: I follow,Shazz?
Shazz: Heh...okey...

-Pengumuman Diadakan-

P : Putry Nabyla Nadzyra dan Nursyazalyna sila ke Bilik Ketua Warden,sekarang!

Bell: Hmm..Apalagi lah?
Shazz: Entahlah.Macam-macam...

-Di Bilik Ketua Warden-

Ketua Warden: Nursyazalyna dan Putry Nabyla Nadzyra,nak saya panggil kamu apa?
Bell: Bell...
Shazz: Shazz...
Ketua Warden: Bell dan Shazz,saya panggil kamu berdua ni untuk memberitahu kerana kamu terpilih untuk membuat persembahan sempena Hari Jadi Sekolah Indera Sakti ini kali ke-6 tahun.Jadi,saya nak Bell dan Shazz untuk membuat satu persembahan.Saya dapat tahu kamu berbakat di sekolah lama kamu.

Shazz: Hmm...
Bell: Ok je.Nanti kami beritahu Warden okey.

-Dalam perjalanan untuk melawat Jamal di bilik rawatan-

Shazz: Aku berbakat dalam nyanyian dan lakonan je.
Bell: Samalah.Jadi nak buat apa? Nyanyilah? Lecehlah kalau berlakon.
Shazz: Ok je.Lagu apa?
Bell: Lagu.....hmm...nanti kita fikir.Jom masuk.

-Di dalam bilik rawatan-

Bell/Shazz: Assalamualaikum...
Jamal: Walaikumsalam...
           *suara lemah*

Bell: Dah sapu ubat ke?
Jamal: Dah...korang dari mana?
Shazz: Dari bilik warden.
Jamal: Kenapa?
Bell: Adalah...eh! nah aku bawakan makanan untuk kau.
Jamal: Terima kasih.Korang memang baik dengan aku.
Shazz: Biasa je...
Jamal: Mana geng kau?
Bell: Entahlah,aku tak tahu dengan diaorang tu.
Jamal: Nanti aku dah sihat,boleh tak aku ikut geng korang?
Shazz: Dipersilakan.Tak kisah.
Bell: Boleh...    

No comments:

Post a Comment