Monday 14 October 2013

Kami Budak Juvana : Bab 8

-Di dalam dewan-

Syafiea: Baiklah,pelatih-pelatih semua.Apa kata kita buat sesuatu yang berfaedah?

Apek: Nak buat apa cikgu? Main tembak-tembak ke?

Syafiea: Tak adalah.Yang lelaki main bola sepak manakala perempuan main badminton.Nak?

Bell: Cikgu! Saya nak main bola sepak!

Syafiea: Aik? Kamu perempuan pandai main?

Bell: Eh! Bolehlah cikgu.Cikgu ketinggalan zaman!

Syafiea: *geram*

xxxxxx

-Di satu sudut,satu geng melepak di tepi bangunan lama sekolah-

Bell: Bosan! 
       *mengeluarkan handphone dan earphone*

Shazz: Eh? Aku ingatkan aku seorang yang bawa handphone,kau pun bawa? Hehehe...

Bell: Kehkehkeh. 
        *thumbs up*

Jamal/Shah: Tengok tengok!

Bell: Tengok jelah.Hehehe...

-Tiba-tiba kumpulan Lan To Dak datang-

Shah: Lan...

Jamal: Lan...

Lan: *tepuk tangan*
       Geng! Kawan kita yang dua orang ni dah lari masuk geng ShazzBell lah.Sampai hati diaorang kan!?

Jamal: Lan! Lan! Kau salah faham? Kitaorang masuk geng dia sebab yang...

Lan: La ye ke? Pandainya kawan aku ni talam dua muka! Hahaha...

Bell: Ooo...selama ni korang semua ni membohonglah!

Shazz: Ini balasan kau pada aku! Ok! Mulai hari ini aku takkan percayakan korang!!!

Bell: Dan tak payah minta tolong dengan kitaorang lagi!

Apek/Botak: Kurang ajar kau Lan!!!
                   *mahu membelasah Lan*

Lan: Hihihi...
       *mencucuk di bahagian perut Apek dan Botak*

Bell: Apek!!!

Shazz: Botak!!!

xxxxxx


Shazz: Botak kau okey tak? Kau rehatlah dulu. Aku ambilkan kau air.
Botak: *menggelengkan kepala*
Apek: Bell...tolong sandarkan aku...
Bell: Okey..

Penjaga II: Kamu berdua tak lama lagi akan keluar dari tempat ini.Kes kamu berdua hampir selesai. 

Bell/Shazz: *Terkejut*
Apek: Korang nak keluar? Aduhh...
          *memegang perutnya yang cedera itu*

-Tiba-tiba Jamal dan Shah tercegat di tepi pintu bilik rawatan.Bell dan Shazz tidak bekata apa-apa hanya memberikan jelingan tajam saja-

Bell: Ha! Nak apa? Nak makan buku lima aku ke nak buku sepuluh?
Shazz: Apa lagi korang nak? Tak puas lagi ke? Dahlah sana! Menyemak je...
Shah: Shazz kau masih marahkan aku? Bagi lah aku peluang untuk menjelaskan pekara tu
Bell: Shazz kau masih marahkan aku? Bagi lah aku peluang untuk menjelaskan pekara tu 
        *mengajuk cakap Shah*

Shazz: No need. Aku dah kecewa gila dengan kau!
Botak: Shazz mungkin dorang ada alasan tersendiri yang kita tak tahu...
Shazz: Hmm...
Apek: *menjeling Shah dan Jamal*
Bell: Kalau korang nak jelaskan.Pergilah dekat Botak tu.Dia nak dengar penjelasan korang.

-Jamal dan Shah cuba menjelaskan pekara itu kepada Botak.Shazz dan Bell melihat Botak hanya mengiya dan mengangguk saja-

xxxxxx   

No comments:

Post a Comment