Monday 14 October 2013

Kami Budak Juvana : Bab 14

Keesokannya...
 
Kringgg....

Pengawal : Okey..selamat datang semua..Baiklah saya mahu mengingatkan tuan-tuan dan puan-puan semua..telefon bimbit...beg duit..terutama sekali senjata tajam sama sekali tidak dibenarkan di premis ini..Diharap anda semua faham peraturan disini...

Pengawal II : Baiklah semua sila ikut saya...

-Di tapak perhimpunan-

Ketua Warden : Dengar sini semua! Nama yang saya panggil sila ikut Tuan Syarif.. Abdul Naim Bin Malik...Nursyazalyna..Putry Nabyla Nadzyra..Haris Isa..Khairuddin Shamsuddin..

-Di bilik lawatan-

Shazz : Mama.. *senyum* Petang nanti mama boleh ambik Syaza..eh..mana papa?

Mama : Kerja sayang..nanti petang kami ambil Syaza ya..tak sabar mama..

                                         x x x x x x x x x x x x x x x

Bell : Mama..petang nanti..Ila balik!!

Mama : Alhamdullilah...mama ambil Ila nanti sayang..kejap mama kena balik..makcik demam..mama kena masak untuk dia..

Bell : Oh okey..Bye maa..

Shazz : Bell jom pergi sana...

Bell : Jom..

Botak : Daim..ni Shazz dengan Bell..dia geng baru kami..

Daim : Ohh..Hai..

Bell / Shazz : Haii...

Lokman : *terlanggar bahu Apek* Maaf..jangan pukul aku..mak aku datang hari ini..

Apek : Blah...

Daim : Awak pukul...

Apek : Jangan dengar cakap dia...dia kelam kabut sikit...

Daim : Awak saya datang sini sebab Gaban cerita dekat saya...

Apek : Sebab Gaban lah aku jadi macam ni...kau ingat siapa yang jaga diorang semua ni? Kalau bukan aku...kau tak ada..cikgu zakiah tak ada.. *menarik baju Daim*

Daim : Habis kau pukul semua budak-budak?

Bell : Apek! Bertenang Apek...

-Tiba-tiba semua terdengar bunyi letupan dan suasana menjadi bingit-

Ketua Warden : Bersurai semua! Sekarang jugak!

Lan : Hah...hah...hahaha...

Ketua Warden : Bersurai!!

Lan : Banyak cakaplah...Jamal dah mati..aku nak Botak pulakk..

Warden : Tuan..nak saya panggil FRU?

Boss : Ali..kenapa tak selesai lagi?

Ketua Warden : Saya tengah cuba,Tuan..

Boss : Cuba apa? Kalau boleh kau patahkan kaki,pecahkan kepala diorang tu..

Ketua Warden : Mereka cuma budak-budak je,Tuan..

Boss : Diorang tu penyangak..

-Di bilik lawatan-

Ayam : Lan to dak dah merusuh. Mati kita.

Apek : *menyiku mulut Ayam* semua ni sebab kau tahu!

Botak : Apek,benda ni takkan habis selagi kelakuan kau macam ni!

Shazz : Kau ok Ayam? *melihat luka pada mulut ayam*

Ayam : *menahan sakit*

Botak : Tapi aku boleh tolong kau,Apek..

Bell : Betul cakap Botak tu Apek..dengarlah cakap dia..Kau bukan Apek yang aku kenal!

Apek : Pernah aku mintak tolong daripada kau?? *beredar dari situ*

Pengawal : Baiklah semua ikut saya...

Daim : Tuan kawan saya tu..

-Di depan pintu pagar..-

Pengawal : Keluar...keluar!

Shazz : Bell..

Bell : Shazz..

Kicap : *menarik tangan Shazz dan Bell*

Shazz : Mana Botak?! *ternampak Botak mengambil batang kayu lalu pergi ke belakang sekolah* Botak!!!

Bell : Shazz! Kau nak pergi mana!?

Shazz : *Lari mendapatkan Botak*

Bell : *mengikut Shazz*




No comments:

Post a Comment