Monday 14 October 2013

Kami Budak Juvana: Bab 3

-Perlawanan bola di padang-

Apek: Goll!!!
Bell: Oh Yeah!
Lan: *mengepal tangan*
        Tak pa tak pa. Kali ni lu menang!
       *beredar*

Bell: Ek eleh mamat ni.Dah kalah tak puas hati pula.Yeah! Apek kita menang!
Apek: Hebatlah kau main bola sepak! 
         *tepuk bahu Bell*

Bell: Hehehe...
Shazz: Best main? 
Bell: Of course! Botak asal kau tak main tadi? Syok beb!
Botak: Malas...
Bell: Ooo...temankan Shazz ya...
Shazz: Ish kau ni!
          *pukul bahu Bell*

Bell: Hihi.Jom balik bilik.Penat!

xxxxxx

-Di dalam "dorm" perempuan-

Shah: Oi! Oi! Asal bising sangat ni? Nak aku belasah sorang-sorang?
Semua: *senyap*
Bell: Oi! Suka hati kitaoranglah nak bising ke apa!? Kau sibuk pahal? 
Shazz: Bell...
Shah: Berani kau lawan aku! 
         *menarik baju Bell*

Bell: Cari pasal ke? Boleh je! Jom!
        *menarik baju Shah*

Shah: Aku TAIKO dekat sini! Kau budak baru dekat sini tak payah nak tunjuk taiko sangat!
Bell: Hehehe.Aku dah jadi TAIKO sejak aku umur 12 tahunlah beb.Kau? 
Shah: Aku...aku...
Bell: Hahaha! Nak lawan dengan aku ke? Entah-entah kau baru je dapat gelaran TAIKO?
Shah: Herghh!
Bell: Malu ke? malu?
Shazz: Dahlah tu.Kejap lagi warden datang merondalah.
Bell: Ok! Jom tidur!
       *menarik tangan Shazz*

xxxxxx

Apek: Hai gadis...
Bell: Apa!?
Apek: Janganlah marah...
Penjaga: Perhatian semua...Khairudin Bin Shamsudin,Azman Bin Salleh,Nursyazalyna,Putry Nabyla Nadzyra.Sila ikut saya.

Apek: Dia sebut nama aku.

-Di bilik melawat-

Mama: Syaza! Anak mama! 
          *menangis*

Shazz: Mama!
          *memeluk mamanya*

Papa: Syaza maafkan papa dan mama...
Shazz: Bukan salah papa dan mama.Tu semua salah Aunty Mel! Aunty Mel bunuh Syakila!
Papa: Aunty Mel sekarang dah tenat,Syaza.
Shazz: Tenat? Sakit apa?
Mama: Dia kemalangan jalan raya.Tulang rusuk dia termasuk kaca tingkap kereta.Setiap malam,dia meraung nama Syaza dan Syakila.

Shazz: Hmm...
Mama: Ni mama ada bawa kamu makanan.Mama masak makanan kegemaran kamu.
Shazz: Terima kasih mama.
Papa: Papa janji dengan Shazz yang papa akan keluarkan kamu dari tempat ini.Papa akan cuba sedaya upaya papa.

Mama: Syarikat kita selama ni berjaya,Syaza.Sejak kamu masuk sini papa kamu sangat stress dan syarikat tu dah muflis,Syaza.Mama dan Papa sekarang duduk di rumah nenek kamu.Kami sekarang bertungkus lumus untuk mencari pekerjaan.

Shazz: *menangis*
          Shazz rasa ni semua dugaan.Mama dan Papa berusahalah selama mana.Shazz akan tunggu disini ya.

xxxxxx

Bell: Mama!
Mama: Bell! Bell macam mana kamu dekat sini sayang? Mama berusaha mahu keluarkan kamu dari sini.

Bell: Tak apalah mama,kes Bell berat mama.
Mama: Berat atau ringan mama akan usaha!
Bell: Hmm...Bell rindu mama...
       *memeluk Mama*

No comments:

Post a Comment