Monday 14 October 2013

Kami Budak Juvana: Bab 2

-Di tepi padang bola sepak-

Apek: *menguap*
          Bosan...

Ayam: Oi! Shazz baca apa tu?
Shazz: Novel...
Kicap: Jiwangnya...
Bell: Baca novel jiwang ke? Tak pernah dengar aku.
Apek: Nak tengok boleh,cik adik manis?
Shazz: Hmm...
          *memberi novel kepada Apek*

Apek: Kenapa tulisannya kecil sangat? Sakit mata aku...
Bell: Memang macam tulah..

-Sedang mereka rancak berbual tiba-tiba budak Indera Sakti datang-

Hadi: Hai...nak kawan boleh? Nama aku Hadi.
        *hulur tangan*

Apek: *senyum*
         Aku Apek...

Botak: Kau jangan kacau kitaorang tak boleh ke?
Hadi: Janganlah marah...
        *meletakkan tangan di bahu Botak*

Botak: Hergh!
          *nafas naik turun naik turun*

Bell: Apahal ni? 
Shazz: Tak tenteram aku nak baca novel!
Hadi: Aduh!
       *kepala Hadi terkena bola*   

Lan: Hai...Maaflah terkena bola...Nama lu semua siapa? Nama aku Lan...budak-budak panggil aku Lan To Dak.

Bell/Shazz: Hahaha!
Lan: Oi! oi! Apa yang kelakar sangat tu?
Apek: Hehe.Jangan marah..diaorang memang macam tu.Nama saya Apek.
Lan: Lu seorang je ke ada nama? yang lain?
Apek: Ni Botak,Kicap,Panjang,Ayam,Komeng dan dua gadis ni bernama Shazz dan Bell.
Lan: Bell...Shazz...sedap nama kome...
Bell: Well...
Lan: Nak tak lawan bola dengan geng aku ni? ataupun korang nak main dengan Hadi tu?
Apek: Hmm...

No comments:

Post a Comment