Monday 14 October 2013

Kami Budak Juvana : Bab 9

-Semua pelajar Sekolah Indera Sakti pergi ke dewan untuk menyambut majlis anniversary sekolah mereka-

Pengacara : Kini bermula persembahan daripada 2 orang gadis ....

Bell : *memasang lagu What I've Done-Linkin Park*

Shazz :
In this farewell,
There's no blood,
There's no alibi,
Cause I've drawn regret,
From the truth,
Of a thousand lies,
So let mercy come,
And wash away...

Bell / Shazz : What I've done,
I'll face myself,
To cross out what I've become,
Erase myself,
And let go of what I've done...


Bell :
Put to rest,
What you thought of me,
While I clean this slate,
With the hands,
Of uncertainty,
So let mercy come,
And wash away...

Bell / Shazz :
What I've done,
I'll face myself,
To cross out what I've become,
Erase myself,
And let go of what I've done,
For what I've done,
I'll start again,
And whatever pain may come,
Today this ends,
I'm forgiving what I've done...

Shazz : I'll face myself,
To cross out what I've become,
Erase myself,
And let go of what I've done...

Bell / Shazz :
(Na-na na na)
(Na-na na na)
(Na-na na na)
What I've done
(Na-na na na)
(Na-na na na)
(Na-na na na)
(Na-na na na)
Forgiving what I`ve done
(Na-na na na)
(Na-na na na)
(Na-na na na)
(Na-na na na)
(Na-na na)

-Lagu dan screen dipadamkan lalu Shazz menyampaikan kata-katanya dalam keadaan gelap-

Shazz : *buat suara serious* Aku...seorang hamba yang terlalu lemah...dituduh dan dimasukkan ke sekolah yang tak pernah aku hajati...Jikalaulah adik yang aku sayangi masih ada...aku tidak akan masukkan ke sini...aku rasa diri aku ini sangat tidak berguna kerana aku tidak dapat menyelamatkan adik aku... *menangis* Namaku Nursyazalyna Binti Amarr Shafiq...

-Giliran Bell menyampaikan kata-katanya-

Bell : *ketawa sinis* Aku...aku juga tak pernah terfikir untuk ke sekolah JAHAT ini! Dulu aku bergembira,bersuka-ria dengan kawan-kawan aku! Tetapi sejak aku masuk ke sini...semua memori itu lenyap sekelip mata...Aku ialah Putry Nabyla Nadzyra Binti Malique...

-Keadaan menjadi cerah semula...semua pelajar kaget dan ternganga..-

Keesokannya...

-Di kafeteria-  

Bell : Hahaha...Kelakar semalam...

Shazz : Hahaha...

Ketua Warden : Bell dan Shazz lusa kamu berdua akan keluar dari sini...kes kamu sudah selesai...

Bell : Baik tuan...

Shazz : Ya tuan...

-Shazz dan Bell dalam perjalanan ke dorm mereka untuk mengemas baju-baju mereka terlebih dahulu-

Syafiea : Kamu berdua...boleh tolong cikgu tak?

Shazz / Bell : Tolong apa cikgu?

Syafiea : *tepuk tangan*

Lan : Haiii.... *tersengih*

-Kumpulan Lan menculik Bell dan Shazz manakala Cik Syafiea tersenyum-

Di dalam bilik stor yang usang dan sangat gelap...

Bell : Oiii!! Bukak pintu ni!

Shazz : Bell...kita dah terperangkap dekat dalam ni... aku bawa phone...  tapi nak telefon siapa??

Bell : Telefon warden?

Shazz : Nanti warden tahu kita bawa phone masuk dalam ni...

Bell : Telefon...

-Pintu stor terbuka...muncul wajah Lan dan Syafiea..-  
 

No comments:

Post a Comment