Monday 14 October 2013

Kami Budak Juvana : Bab 12

-Di sekolah Indera Sakti-

Bell : Mana warden! Warden!

Lan : *terkejut* Eh eh.. Bell dan Shazz dah baliklah..risau aku..

Bell : Risau? Risau? Hahaha! Terima kasih sebab risaukan kitaorang...

Shazz : Mana sepupu kau tu?!

Syafiea : *menarik rambut Shazz*

Shazz : Oii..sakitlah!

Ketua warden : Kenapa ni?

Shazz : Warden mereka ni...

Syafiea : Mereka sekarang ni warden sangat biadap! Saya sedang ajar mereka..

Bell : Warden...kami kena culik oleh mereka berdua...

Ketua Warden : Ed kau bawa Shazz dan Bell ke bilik diorang..Syafiea ikut saya..

Bell : *mengejek ke arah Syafiea*

-Di belakang dorm Setia-

Shah : Syaza! Syaza!

Shazz : Apa! Jangan sesekali panggil aku dengan panggilan tu!!

Shah : Maafkan aku Syaza...Shazz...tolong maafkan aku...aku tahu aku salah.. *melutut dekat Shazz*

Shazz : Tak payahlah kau nak mintak maaf dengan aku...beribu kali kau mintak maaf pun kau tetap akan berubah..

Shah : Takk! Takk...aku janji aku tak buat lagi..Jamal pun nak jumpa kau..tapi dia dekat surau..kitaorang nak jumpa kau..tapi Botak kata korang hilang..tu aku dengan Jamal risau..

Bell : Risau taik kucing jer..

Jamal : Bell , Shazz! Korang dah balik!? *menepuk bahu Bell*

Bell : *menjeling tajam ke arah Jamal*

Jamal : Maaf...

Shazz : Mana Botak dengan Apek?

Shah : Dekat kantin tengah makan...

-Di kafeteria-

Bell : Apek! Botak!

Apek : Bell! Kau pergi mana selama ni?! 

Botak : Kau okey tak,Shazz? *memegang bahu Shazz*

Shazz : Ok... *senyum*

-Bell dan Shazz menceritakan tentang tragedi penculikkan mereka itu-

Apek : Hah?! Cik Syafiea tuu...

Bell : Shh..

Shazz : Shazz pun terkejut..dia sepupu Lan..

Apek : Tak caya aku!

Shazz : Botak.. senyap jer??

Botak : Aku ada idea...kita cari pasal..

Apek : Okey jerr...eh patutnya korang dah keluarkan hari ini...

Shazz : Itulah...

Bell : Warden cakap kitaorang keluar minggu depan...

Apek : Sedihlah korang nak keluar dah...

Shazz : Kitaorang boleh melawatkan... 

Botak / Apek : *senyum* 

No comments:

Post a Comment