Monday 14 October 2013

Kami Budak Juvana: Bab 6

-Setelah 2 bulan di Sekolah Indera Sakti-

-Di taman pokok-

Apek: *termenung di belakang tiang*
Lan: Hai...
       *lambai tangan dekat Botak*

Botak: *bengang*
Lan: Rajinlah.Pandai menyapu,kutip sampah...rajin...
       *ambil bungkusan rumput dan buang ke atas kepala Apek*

Bell: Oi!
Shazz: Lan! Kau memang dah tak betul ya?!
Lan: Ha..ha..ha..
Bell: Kau! Memang tak guna! 
       *cuba untuk belasah Lan*

Lan: Eh,eh! Perempuan ni.Ada hati nak gaduh sama aku? Hahaha.
       *tolak Bell*

Apek: Kau pahal nak tolak-tolak kawan aku,ha?!
         *tumbuk Lan*

Penjaga II: Oi! Oi! Apa ni? Aku kurung nak?
xxxxxx

-Di belakang sekolah-

Bazz: Oi! Apahal tarik aku ni?
Lan: Kenapa ni? rindu aku ke?
Bell: Yes! Rindu kau sangat-sangat.Shazz!
Shazz: Hai guys!
          *tolak Lan dan geng Lan dan terus mengikat mereka dengan tali*

Lan: Janganlah main kasar-kasar macam ni.Kesian saya...
       *buat muka sedih*

-Geng Wirabakti datang-

Botak: Dipersilakan Apek untuk "wrestling" mereka.
          *tepuk tangan*

Bell: Hehehe...
Shazz: *risau*
Apek: Hai...
         *sengih*

Lan: Lawalah sengih lu...hehehe
       *ketawa*

Apek: *belasah Lan cukup-cukup*

-Ketua Warden dan tiga orang warden datang-

Warden I: Oi! Oi! Apa ni!
Warden III: Berhenti! Nak kami kurung baru nak berhenti ha!?
Shazz: Korang berhenti.
Ketua Warden: Bawa yang lelaki pergi rotan.Yang perempuan denda pergi buat kerja di dapur kantin.

-Di dapur kantin-

Bell: Aku serba salahlah,Shazz.Tak pasal-pasal diaorang kena rotan.Adui! Mesti sakit.
Shazz: Aku pun serba salah.

Jamal: Hai Shazz,Bell...
Shazz: Mal! Kau dari mana?
Jamal: Dari surau.Apa korang buat disini?
Bell: Kena denda...
Jamal: Denda? Macam mana boleh kena denda?
Shazz: Macam ni....
          *menceritakan kejadian sebenar*

Jamal: Apek belasah Lan? 
Bell: Yes.Dia dendam gila dekat Lan.
Jamal: Aku datang sini pun nak beritahu korang sesuatu.
B/S: Apa dia?
Jamal: Lan nak bunuh aku....
           *suara takut+lemah*

Bell: What? Is he crazy?
Jamal: Kalau ye pun tak payahlah cakap orang putih aku mana paham.
Bell: Maaf...aku terkejut.
Shazz: Jangan risau aku dan bell dengan geng-geng kami akan "protect" kau.
Jamal: terima kasih... 

No comments:

Post a Comment